Ansökning om jobb och stor städning,

Jag tog lite sovmorgon i dag och gick upp tjugo i nio. Jag vaknade av att Wilma låg på mig och buffade lätt  på mig och tyckte det var dags att gå upp, jag blev rätt så förvånad när jag slog upp ögonen och såg en jätte stor nos tätt intill min näsa och jag kunde inte låta bli att skratta. Hon blev super glad och pussade mig frenetiskt i ansiktet och viftade på svansen.

Jag drack en kopp kaffe och sedan gick jag upp för att väcka Rasmus som hade sovmorgon i dag. Jag satte mig i soffan och bläddrade lite i smålandsposten och läste några rubriker, inget intressant alls. Rasmus tog över badrummet och stod där inne i en halvtimme och fixade till håret. Jag började planera dagen lite lätt och har beslutat mig för att städa undan rejält på mitt rum, undan med all skit som bara ligger och skräpar och slänga det som jag inte behöver. Pappa ska ju lägga pakettgolv på mitt rum i helgen så det vore rätt bra att ha rummet tipptopp så att man bara kan röja undan möblerna lätt. Jag har även lite planer på att baka något med, men jag kommer inte på vad. Kanske lite godis? Jag har planer på att göra en chokladbolls smet och göra dem en aning mindre och sedan rulla dem i smällt choklad, det låter väl gott till kaffet?

Jag sökte även två jobb nu på förmiddagen, ett försäljnings jobb och sedan ett servitrisjobb. Försäljningsjobbet är här i Växjö och ligger nere i stan och dem sökte tio platser. Servitrisjobbet är i Örebro och är på deltid/timmar och jag som älskar att träffa nya människor kände direkt att detta kan nog vara ett jobb för mig, jag är väl  rättså okej på att servera också. Haha!

I morgon så är det dags för att åka tillbaka till ungdomsgarantin på arbetsförmedlingen för att ha dem "intressanta möterna" jag förstår faktiskt inte syftet med dem, vi lär ju oss ingenting - Kanske har dem dessa möterna just för att vi ska ha något att göra om dagarna? Ingen aning alls, men vi är ju bundna till att gå på dem eftersom vi får pengar och går vi inte dit så blir det inga pengar för den dagen. Äsch, det är så krångligt så det är lika bra att gå dit så slipper man fylla i femton ton papper från försäkringskassan om varför man inte var där osv. Jaja, det är ju en trevlig grupp med nya ansikten så man kanske lär känna någon. Förhoppningsvis.
 
Peter Jöback - Decembernatt

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad synd :(

Hoppas på en annan dag/helg :D

Kramar!

2008-11-20 @ 19:10:19
URL: http://bagarebelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0