Orörd snö,

En nyvaken gäsp och en härlig sträckning, ännu en underbar dag väntar. Solens strålar letar sig fram genom fönstret i vardagsrummet, jag kan inte låta bli att ställa mig intill altandörren ute i matsalen och kikar ut genom det kalla fönstret. Snön glittrar som aldrig förr, som orörda kristaller som pryder hela gräsmattan, träden och hustaken, vart jag än vänder blicken så glittrar det så fint. Sjön är spegelblank och ljuvlig. Kaffebryggarn brummar bakom mig och jag tar mig en kopp och häller upp det varma kaffet, kramar koppen mjukt i mina händer. Jag riktigt myser, jag njuter av den kalla morgonen.

Hundarna, glada och lyckliga som dem är, rusar ut i all fart och springer varv efter varv i trädgården. Jag tror att dem gillar vintern lika mycket som jag. Min varma andedräkt blandas med den kalla luften och ångan stiger sakta uppåt, jag kallar in hundarna och dem kommer i ilfart mot mig och hoppar upp för den hala trappan. Dom vet ju att det är dags för att äta frukost nu. Det knäpper i väggarna och i golven av kylan, jag sätter mig ner på huk i vardagsrummet och gör upp en brasa i den öppna spisen, mysfaktorn stiger ännu mer.

Dagen planeras med ett besök i staden, jag har en tid bokad hos tandläkaren kvart över elva. Jag misstänker att dem kommer att sätta tandställningen i dag, jag hoppas att dem gör det så jag blir av med det senare. Det är ju ändå ingen längre tid den ska sitta, endast någon vecka för att dra i hop en millimeters mellanrum. Jag tänkte även gå och kika efter lite julklappar också, det är ju dags för att börja handla nu, jag bara älskar det!



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag saknar dig Emily!

2008-11-25 @ 20:44:14
URL: http://bagarebelliot.blogg.se/
Postat av: Malin

synd bara att inte det vinter-vädret höll i :(

2008-11-26 @ 19:47:57
URL: http://malin5cn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0