En kul kväll med mycket kaffe,

I går så fick jag fin besök av min käraste syster, vi hade bestämt oss för att gå ut på krogen och dansa. Vi för festade och gjorde oss igjordning och sedan var det dags att bege sig ner mot stan. Vi var nog inte i stan förrens klockan elva och första stället som vi besökte var pauze, där var det inget drag alls så vi traskade vidare.

Grace blev nästa stopp när där kom vi inte in - Vakten sa att det var åttiotre årsgräns, haha! Jag kunde inte sluta skratta och syrran skrattade lika hysteriskt som jag. I själva verket så menade han att det är 25 års gräns på lördagar. Nästa stopp blev oléo, oj vilken kö det var där och alla stod och trängdes. Några killar framför oss stod och snackade och helt plötsligt så vänder sig den ena killen sig om och säger till oss att vi ska sluta se så arga ut, vi började bara skratta och sedan satte han igång. - Nu kör vi så ska det låta! Jag väljer siffra nummer..... tre! Är den röd eller blå? Vi skrattade och sa att siffran var blå och att han skulle sjunga en låt på Om. Han satte igång och började sjunga "tänk om jag hade en liten, liten apa." Jisses, underhållning är alltid kul.

När vi väl kom in så var det packat med folk och det var massor med människor som man inte kände någon vidare lust att träffa. Vi gick vidare till baren och beställde var sin öl och sedan minglade vi runt för att se om vi hittade någon som vi kände, det gjorde vi, eller snarare jag. Vi gick och satte oss ner i sofforna och satt och tittade på alla människor som stod på dansgolvet i kategorin remixer. Mycket roligt och underhållande. 

Jag träffade även på Ola och Thim, dem har man inte träffat på ett tag så det var verkligen roligt. Klockan bara sprang iväg och det var dags för att hämta ut jackorna och bege sig mot bussen, vid busshållsplatsen så träffade vi på Carola och syrran och jag blev inbjudna på kaffefest. Det var nog det mest konstigaste och roligaste "efterfesten" jag varit på, vi drack nog en kanna kaffe var och vi tjattrade på som bara den, klockan kvart i sex tyckte vi att det var dags att gå hem och sova. Simon följde med och våldgästade lillebror.

Tio i sju var sist jag kollade på klockan och jag somnade på två röda sekunder. Efter två timmar så vaknade jag och  kunde verkligen inte somna om så jag gick upp och pysslade, syrran vaknade också. Jag var som en zombie, jag var fortfarande påverkad och jag gick ut och satte mig. Hector var super glad och studsade runt i trädgården, han fick sin frukost och jag satte på kaffe i hopp om att jag kanske skulle vakna till lite. Ha, inget kaffe för mig jag blev bara illamående av att tänka på det så jag gjorde mig en kopp té istället.

Hela dagen har jag och Thania tillbringat i soffan, jag är helt slut i huvudet och jag hoppas på att jag kommer somna gott ikväll. I morgon så ska jag till arbetsförmedlingen och fy vad jag inte vill dit, jävla tråk grejer dem har för sig. Usch!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Emely,

jag vill verkligen komma hem till dig någon helg och sova där :( när får jag det?

behöver mina närmsta kompisar mer än någonsin nu<3

2008-11-19 @ 13:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0