Ungdomsgarantin och en mysig morgon,

I går började ungdomsgarantin och jag var lite orolig när jag kom dit, jag hittade inte lokalen! Jag sprang runt och var helt förvirrad och tillslut så förstod jag att jag var i fel byggnad, grattis! Jag hann i tid precis efter mig så kom arbetsförmedlarna och jag slog mig ner bland dem andra. Vi började allting med att titta på en powerpoint presentation för att förstå vad vi skulle göra under dessa intensiva fem veckorna.

För att vi skulle lära känna varandra så skulle vi presentera oss för vår granne och sedan skulle personen i fråga presentera sin granne för allihopa. Oj, jag som har världens kortaste minne var tvungen att skriva en liten minnes lapp. Maja, ja det var hon jag skulle presentera, en tjugo årig tjej som hade läst samhäll på katedral och tagit studenten i våras. Vi klickade på en gång och vi skrattade åt allt, vi var näst intill lika dana med andra ord sämst på att komma ihåg namn och ålder. Jag kan ju tillägga att jag var den enda nitton åringen där. - När hela gruppen hade presenterat varandra så fick vi en tio minuters rast och alla sprang kvickt till kaffeautomaten och tog sig var sin kopp. Jag tog min kopp och gick ut på terassen och rökte, där träffade jag ytterligare en tjej. Jag minns inte hennes namn men hon var himla trevlig, hon är 23 år gammal, jag tror nog att vi tre kommer trivas bra ihop, ingen är blyg och alla är så framåt och positiva. När rasten var slut så gick vi tillbaka till rummet där alla redan satt samlade, vi fick ut våra försäkringspapper, eller ja, det var papper i från försäkringskassan angående bidrag. Känns sköt att ha fyllt i dem nu och från och med i går så får jag mitt bidrag, en dag penning på 125 kr. Yeeey! I morgon så är nästa möte, jag tycker att det kanske är liiiiite väl häftigt att gå på dessa möterna tre gånger i veckan var av att det håller på i tre timmar varje gång. Jaja, det får väl gå ändå.

I dag så gick jag upp klockan sex, jag kunde inte sova mer. Jag har verkligen sovit sjukt dåligt hela natten och jag är ju lagom sliten i dag. Jag började dagen med att ta ut Hector, den lilla stackarn var jätte dålig i går morse och han hade bajsat ner sig och spytt som en galning, jag vet inte vad det var frågan om men i dag var han mycket piggare. Efter vår lilla vistelse utomhus så gick vi raskt in igen, han var jätte glad och ville ha sin mat på en gång. Han kurade ner sig i soffan brevid mig och jag frös som bara den så jag beslöt mig för att gå och hämta lite ved och tända en brasa i den öppna spisen, Hector var så intresserad och tittade noggrant på hur man gjorde. När brasan var tänd så satte jag mig ner i soffan igen, drog en filt över benen och höll min kaffekopp tätt, tätt intill händerna, vi njöt av myset båda två.

Efter en stund vaknade Maximus och Wilma till liv och kom ner för att hälsa, som Wilma alltid gör på morgonen när hon ser mig så skrattade hon. Jag kan ju inte låta bli att skratta själv för hon är ju så fruktansvärt söt! Hon och Max kurade ner sig tätt intill varandra i soffan och kikade på tv tillsammans med mig och Hector. Aw, mysigare än så blir det bara inte. Jag skickade iväg Ludde till skolan, efter att jag hade kollat hans schema och kikat så att han hade med sig alla grejerna. Jag prackade på honom massa kläder och lite frukt också, stackarn bara suckade. Efter att han hade gått så släppte jag ut Wilma, hon var nog snabbare än någonsin i dag, fast det var nog inte så konstigt eftersom det både blåste och duggade. Maximus var minst lika snabb och när vi kom in så fick dem sin mat, dom var så nöjda och glada så båda somnade slappt på soffan.

Bilden är jätte dålig, men här ligger Wilma på ryggen och vilar. Nu är hon mätt och belåten.


Kommentarer
Postat av: Johanna

I miss u emily :(

jag tycker verkligen att jag ska få sova hos dig en helg. jag behöver mina närmsta kompisar nu mer än någonsin! hör av dig<3

2008-11-19 @ 13:57:06
URL: http://johanish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0