Alla dessa motgångar,

Jag kan ju inte direkt säga att jag är speciellt glad och lycklig som jag hoppades på att jag skulle vara nu under juletid. Allting går verkligen emot mig, men det är väl min vanliga tur antar jag. Det kommer förmodligen inte bli någon resa upp till göteborg som var planerat med Ellen, det kommer även bli en klapplös jul eftersom jag förmodligen inte kommer få mina pengar innan jul. Har jag tur så får jag in mina pengar på kontot lagom till nyår. Skoj!

Nästa vecka så ska jag på ett möte och jag hoppas att jag kommer att få hjälp så jag har lite pengar att röra mig med, det är så mycket som jag behöver fixa. I går var mamma och jag på stan och gick till optikern för att få ett recept på mitt synfel i hopp om att jag kan få hjälp med ett köp av glasögon, detta känns inte allt för jävla roligt och det gör mig förbannat ledsen. Man kan väl endast skylla på lågkonjukturen och försäkringskassan, jävla påhitt. Det är väl själva fan också!

Jaha, inget nytt annars. Livet som arbetslös suger jävligt hårt och det är förbannat tuffa tider, jag har inte haft någon inkomst sedan ett halvår tillbaka och hade jag vetat att jag kunde göra något åt detta så hade jag gjort det för länge sedan, det finns alltid hjälp med den ekonomiska biten men nu verkar det vara försent eftersom jag nu är anmäld till försäkringskassan angående aktivitetsstöd med 129 kr om dagen. Jag får väl helt enkelt skylla på mig själv, det är ändå mitt fel att jag inte tog tag i detta tidigare. Jag får gå och "skyltfönster-shoppa", gå och drömma lite grann. Det är så mycket som jag behöver just nu. Allt ifrån glasögon till kläder, jag behöver gå till en frisör som kan fixa till mitt hår och jag kan ju slå vad om att dem kommer att klippa av mig hela håret så slitet som det är, men ingenting kan bli skett förrens jag har pengar.

Jävla beroende papperslappar, det är verkligen tuffa tider nu. Jag har inte änns råd att åka buss in till stan, jag har inte råd till någonting. Jag tänker inte sitta här och beklaga mig mer nu, men jag behövde verkligen få skriva av mig lite grann.. Jävla skit.

Kommentarer
Postat av: Linda

Emily, vet du vad? Jag kommer till staden Växjö på måndag och skulle jättegärna vilja hinna träffa dig! =) Kramar.

2008-11-27 @ 17:52:20
URL: http://bagarebelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0